May 25, 2009

333.Somewhere over the Rainbow

I would like to confess that Renu was the first Y of my life. I still love her. But every time I think of Renu, her hubby's huge frame also comes into the picture.On such occasions I would immediately stop thinking about her. Sometimes I wish that I had a girlfriend; but I have to admit that I am indeed happy to be Single. Quite recently, I read an article about Alfie - The thirteen year old Dad[link]. Now a days Alfie's face appears in my dream and he gives me a great complex for being single.

In February 2009, I moved in with a very Hot girl, Keshi . It was a perfect setting because I became her flatmate in the romantic month of February. Temperatures always soared high in the flat because of the two Hot souls inside the room. If you want to know what happened between me and Keshi, please check this article in Keshi's page[link].

Recently, I met her again. We went to a quiet place to have dinner. After dinner, she came close to me and whispered in my ears," Chriz!, I want you to sing the song-Somewhere over the rainbow for me". She even touched my ears with her little finger and rubbed my left cheek (face) gently. Before we parted she said," If you don't sing the song, I would cry". I was moved.She also said,"Chriz! Next time, please do not wear this same 4-inch ladies heels. I know you wouldn't get such high-heel men footwear". I came home and started listening to "Somewhere over the rainbow". The song was originally written and sung by, the late Israel Kamakawiwo'ole. It is a very meaningful song. The man in the picture below is Israel. He died because of Severe Obesity. But he has left this wonderful song for us.

I first saw 6 year old Connie Talbot singing this song in Britain's Got Talent show. I admired that little beauty. When I tried playing my guitar and sing this song, I realised that this song is not as easy as it sounds. With extreme pitch variations, this song is surely a challenge for singers. Here I present to all my readers, the first two lines of this soul touching song. Do watch this video and tell me whether it touched you.

video

Check the original version sung by Israel Kamakawiwo'ole. His rendition is a million times better than mine. No wonder he lives in the hearts of millions of people.

-Chronicwriter

69 comments:

  1. "4-inch ladies heels..." ha ha. am lol.. keshi n chriz..!! two of a kind!

    and WoW for ur song!! ;)

    ReplyDelete
  2. hahaha poor keshi gal....man..wait for a nice beatin frm her :P

    ReplyDelete
  3. somehow your posts on music - at least in those places where you talk of music - are very tender Chriz. Smiles:-)

    ReplyDelete
  4. 4 inch ladies heels?? ROFTL!!!
    My sympathy to Keshi for putting up with you...
    And song was good... Especially your whistle synchronized well... Aprm I've one more question.. but inga vendamm... no public damages ok...

    ReplyDelete
  5. u wear ladies heels??
    :P
    wow

    gr88 idea..man i never thot of wearin men's heels :P

    ReplyDelete
  6. Ladies heels... People dont realise its multi purpose... Its cool... Could be used as a weapon...Dint u c Pam throw a heel in barbwire... Could u used for hammering a nail... Also u wouldnt have to jump like a mad dog to peep into a hotgirls bath room... ;)

    ReplyDelete
  7. nice song ! nice renu ! nice keshi ! nice pics ! nice narrations !
    baaaddd baaddd french beard. makes you look 15 years older.

    ReplyDelete
  8. LMAO!! You guys r so funny! u and keshi i mean :D !!!

    I listened to Faith hill's version of the same song.. it is beautiful! :)

    ReplyDelete
  9. Serendipity, Chriz!!!!! You just gave me the creeps. Was just listening to this song and the next minute, its here!!!!! I am all excited, I dunno why :P

    ReplyDelete
  10. I was laughing thru the posts.. read the entries in keshi's blog as well..

    And the song was good.. sweet way to end the post :)

    ReplyDelete
  11. Feels good to be back here! Lol @ 4-inch ladies heels! ;) And nice singing too! Sweet. :)

    ReplyDelete
  12. ha ha ha :) this is great :)
    you in ladies heel :P
    I am trying very hard to imagine the sight :D

    nice song and singing by the way :)

    ReplyDelete
  13. lol...wearing 4 inch heels :)

    U make me smile every time i come here!

    cheers
    amit

    ReplyDelete
  14. I would have cried too if you didn't sing me that song if I were Kesh. =D

    ReplyDelete
  15. YOu guys are soooooooooooooo funny And cute and cute and Funny !!! OMG !!!! OMG !!!! OMG !!!!

    You ROCK ....

    Cheers,
    adisha

    ReplyDelete
  16. Dai Cooll ... Unnoda Prortfolio Va expand Pannetee Pora pollaa Kallu Am back after 1 week Vaction dude

    ReplyDelete
  17. Being Single Some Times Mokkai ... Accepting the truth ...

    ReplyDelete
  18. not bad dude not bad at all

    ReplyDelete
  19. i agree keshi is one hot babe!! :P

    and the song is one of the best i have ever heard! :)

    ReplyDelete
  20. hmm..two hardcore bloggers in the same room...fireworks, alright!

    ReplyDelete
  21. Really liked the tune..And of course the post is entertaining, as ususal.
    My first comment , though have been visiting this place quite often :).

    ReplyDelete
  22. hmmm..i cant decide...whats better...
    u?keshi?u n keshi together?u n keshi on the date...or u singing the song for her...
    but to be honest...i like it all
    :D

    ReplyDelete
  23. That whole Alfie fiasco was scary ya!!

    And nice song. :)

    Cheers

    ReplyDelete
  24. sweet song...but that earlier one, cant remember the lyrics, but i get that tune in my mind again n again n again!

    ReplyDelete
  25. i expected to hear some crap..
    but I loved this:D

    and get down from that ladies heel man :P

    ReplyDelete
  26. ekdum dhinchak gaana gaa leta hai mamu

    ReplyDelete
  27. Hey Chriz..yu shud hav seen the papers here in UK abt the 13year old, it was all over the news papers and TV...and the headlines screamed as " The Worst fear has finally occurred" , seems UK was already anticipating this to happen and they were devasted!!

    ReplyDelete
  28. OMG OMG OMG! Im touched by ur FANTASTIC vid and ur AWESOME voice Chriz! THANKS TONNZ!

    Im jumping ard with great joy cos u actually took my request seriously, u respected my wish, u took time out to practise the tabs and the song, and u sang it soooooo bloody well! IM STOKED BEYOND WORDS, I cried :):) I did. I had tears as I watched the vid...so much of love and friendship from across the ocean. u know ur truly a wonderful person...a very rare friend.


    ** She even touched my ears with her little finger and rubbed my left cheek (face) gently

    LOL!

    Chriz it's time u get back to my flat and sing this wonderful song infront of me...now that wud be unreal!

    Once again, ty my dearest friend. And boy u CAN whistle beautifully or what WOW!


    *HUGZ* luv ur spirit, not forgetting ur gorgeous voice! ;-) And now I think Im in love with ya...I guess all the girls r LOL!



    Keshi.

    ReplyDelete
  29. And Chriz I know how hard it is to sing that version of Somewhere Over The Rainbow, tho it sounds easy...I tried to sing it like Israel infront of the mirror, and I failed miserably lol!

    Very well done Chriz! u r amazing.


    Keshi.

    ReplyDelete
  30. Now Im gonna go watch ur vid again...u r infectious Chriz! :):)


    Keshi.

    ReplyDelete
  31. hilarious, cute and loving post. And i actually went to the given link hoping and praying its not the keshi i knw hahahah Jus kidding! =p
    good one

    ReplyDelete
  32. Hey...Thanks 4 stopping by...Do visit gain...:)

    ReplyDelete
  33. hey thts was a nice post,... :P And u sing really well!! u wear heels?? ha ha good for u...giving stiff competition to Keshi huh! ;)

    ReplyDelete
  34. lol all ur comments on me r very very interesting! tnxx guys :)


    Keshi.

    ReplyDelete
  35. Nihiice song!

    And poor keshi!

    ReplyDelete
  36. These beautiful things, they always come with husbands or boy-friend, can't they maintain stand alone status.
    Nice try with the song, nice whistling there dude

    ReplyDelete
  37. that was really cool mate..
    i read the other post only now...
    still laughing my head out :)

    good day

    ReplyDelete
  38. hey....loved the song :)
    cute post..!

    ReplyDelete
  39. great post!! Great Ex room mate. Great heels! Great sense of humour and a great voice. Keep up the humour.

    ReplyDelete
  40. i went thru kehi's post..n im jus unable to control my laughter yaar..
    :)

    ReplyDelete
  41. I'm viji's friend... she recommended you to me... when it comes to blogs, i don't read much. But after reading yours, I am sort of addicted to it... you run a great blog Chriz :)

    ReplyDelete
  42. oh!it's rainbow everywhere. i loved it.

    the song is my all time fav and wowwwww u sang it so well. :)

    ReplyDelete
  43. Nice rendition of the song...

    ReplyDelete
  44. that is a beautiful Video Chriz and such a difficult song..nice whistling, loved it:)

    ReplyDelete
  45. Woww! I mean that was WOWW!!!!

    ReplyDelete
  46. Hey dude....after comming from pondy, hw can u get afraid of things(Renu's hubby)

    Get hold of Napolean@ 7pm, Venue: MH

    Cheers
    $undar

    ReplyDelete
  47. Great song. simply awesome. its good a looooong time after i came here. and i am sure it will be a loong time before i can come back. work surely kills.

    ReplyDelete
  48. Haha...that was a lovely post...the song was beautiful...liked the way you handled the guitar,was closely watching that too!! :)

    ReplyDelete
  49. i havent heard ur song... (m in office )...but u a man of talents i must say...because u r a raconteur ...and from the comments looks like u sing well too :)

    ReplyDelete
  50. i read Keshi's post... and loveddddd it :)

    ReplyDelete
  51. hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

    ReplyDelete
  52. You see Keshi is not only HOT, she is nice to accept you into her flat hahahhaa...

    You lucky man ;D

    ReplyDelete
  53. I did a mistake by clicking your video first....hope I don't need to say more here....

    ReplyDelete
  54. lovely song bro :)...keshi must be soo happy for u making this post :)..well heels :P...lol...do u want the height :P..once again the song was beautiful :)..

    urs..hemu..

    ReplyDelete
  55. Thanks everyone for the support..

    @keshi
    cheers mayte! will move in with you soon.. will script another story..

    ReplyDelete
  56. Hehe... nice one... especially the HEELS part...

    I love this song and it is BG score for 50 first dates I believe... :)

    ReplyDelete
  57. Chriz ur more than Welcome to cook dina for me ;-)


    tnxx Shionge awww ur too sweet!

    Hemz yes I was thrilled at Chriz doing this for me...how very sweet of him!

    I will link this post up in my next post...if that's ok Chriz?


    tnxx all!

    Keshi.

    ReplyDelete
  58. heyy that was an amazing song...it surely moved me...and btw u and keshi rock!!

    ReplyDelete
  59. Cool song..checked Keshi's post...man you better send the god over to help me stop laughng....my collegues think am getting lil delirious :)

    ReplyDelete
  60. I enjoyed your reactions more than the song :D Nice song by the way !!!

    ReplyDelete
  61. That was a lovely cover of the song. Nice plucking :D

    I remember having sung that song in school... bit of a challenge. But its a beautiful song..

    PS: You're FUN

    ReplyDelete
  62. ohh i m feeling jealous now, Keshi is soo lucky, I wanna have a song dedicated to me as well :)

    ReplyDelete
  63. Wow....

    the way u were plucking...awesome....

    and so is ur voice.....loved the song and ofcourse the original was awesome but urs one was nonetheless :)

    ReplyDelete
  64. you seriously wore a 4inch heel? pointed or flat? ;)
    anyway,you sing very well man.. great voice!!

    ReplyDelete

Did you smile? Do let me know about your views of this post. Please read the post before commenting